فرم های در خواستی از واحد وب سایت دانشگاه و راهنماهای تکمیل فرم ها

در خواست وب سایت جدید / تغییر مسئول وب سایت
قابل توجه واحد های تحت پوشش دانشگاه جهت ایجاد( ساب دومین درپایگاه اینتر نتی دانشگاه (وب سایت) ، ساب دومین سامانه ها ، ساب دومین همایشات ) فرم چاپی مربوطه را دریافت و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده از طریق اتوماسیون اداری به مدیریت روابط عمومی دانشگاه ارسال و همچنین نسبت به تکمیل فرم الکترونیک اقدام نمایید .
راهنمای تکمیل فرم های در خواست وب سایت جدید
شناسه سایت چیست؟
شناسه سایت کلمه اختصاری که از طریق آن به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت .
اگر شما در ابتدا نام درستی برای وب سایت انتخاب كرده باشید ، در واقع گام بلندی دركل مرحله بهینه سازی وب سایت خود برداشته اید و کار را خیلی آسانتر خواهید کرد. با انتخاب نام نامناسب لینكهای وارده به سایتتان ممکن است از متن پیوندی صحیحی برخوردار نباشد ، لذا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو جایگاه مناسبی نخواهید داشت .
آدرس کلیه زیر سایت های دانشگاه به صورت زیر می باشد
https://شناسه سایت.mums.ac.ir
به طورمثال شناسه سایت چند رسانه ای دانشگاه عبارت "multimedia" می باشدودرصورتیکه قبل ازآدرس دانشگاه کلمه multimedia راوارد نمایید صفحه اصلی سایت چند رسانه ای را می توانیددرمرورگر خود مشاهده کنید.
در قسمت اعلام "شناسه پیشنهادی" در فرم ها برای سایت خود را باید بر طبق استاندارد تعیین شده زیرانتخاب شود.
شناسه سایت کلمه اختصاری که از طریق آن به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت .
اگر شما در ابتدا نام درستی برای وب سایت انتخاب كرده باشید ، در واقع گام بلندی دركل مرحله بهینه سازی وب سایت خود برداشته اید و کار را خیلی آسانتر خواهید کرد. با انتخاب نام نامناسب لینكهای وارده به سایتتان ممکن است از متن پیوندی صحیحی برخوردار نباشد ، لذا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو جایگاه مناسبی نخواهید داشت .
1- املای روان و صریحی داشته باشد
- احتمال نوشته شدن آنها با املای غلط و هدایت بازدیدكنندگان شما به سایتهای با املای مشابه کمتر باشد.
- املای نام دامنه شما بهتر است به گونهای باشد كه بصورت شفاهی به راحتی قابل انتقال باشد.
2- آسان برای به یاد آوردن
- از کلمه هایی که هجی مشکلی دارند و یا در بقیه کشورها به صورت متفاوت هجی می شوند، استفاده نکنید.
- نامهای کوتاه برای به خاطر سپردن آسانتر هستند.
- نام های کوتاه برای تبدیل شدن به نشان تجاری شما مناسب تر هستند.
3- نباید با نام دیگر وب سایتها اشتباه شود
- پرهیز از ایجاد اسامی مشابه نام سایت دیگری كه موجب سردرگمی بازدید كنندگان شود نباشد.
4- عبارت انتخابی تشابه با نام تجاری معروف و معتبر نداشته باشد
- مطمئن شوید که اسم وب سایت ای که انتخاب می کنید نام تجاری شرکتی نباشد یا اینکه مشکلات قانونی از این قبیل نداشته باشد.
5- شناسه باید انگلیسی باشد در بعضی از موارد مثل سایتهای خدماتی می توان از پنگلیش استفاده کرد
- بهتر از از اسامی پنگلیش استفاده نشود زیرا برگردان کلمات فارسی به املای پینگلیش همواره منحصر به فرد نیست.
6- بهتر است شکل جمع کلمات را انتخاب کنید البته اگر مناسب با موضوع باشد
- سعی کنید که تمام یا قسمتی از نام واحد یا مهمترین کلمه کلیدی فعالیت كاری و خدماتی شما در نام وب سایت وجود داشته باشد.
به طور مثال : شناسه mums
Mashhad University of Medical Sciences
- باید بیانگر فعالیت شما یا نوع آن باشد (باید با نوع فعالیت واحد ارتباط داشته باشد.
به طور مثال : (گروه علوم تشریحی و بیولوژی سلولی dept-anatomy، گروه بیهوشی dept-anesth)
7- اسامی خاص شناسه مانند اسم نوشته شود
به طور مثال : اسامی بیمارستان ها ( قائم (عج) quaem)
8- كوتاه و متشكل از حداقل تعداد حروف باشد. ( کوتاه - جذاب و به یاد ماندنی)
- حداقل 3 و حداکثر با طول 15 کاراکتر
- با حرف آغاز شود ( نام وب سایتها نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند )
- از اعداد و خط تیره استفاده نشده یا کمتر استفاده شود. استفاده از dash (-) برای فواصل در اسامی بلامانع است.
- استفاده از ( فاصله یا space ) و underscore ( _ ) مجاز نیست به طور مثال نمونه های اشتباه :
anatomy dept anatomyt_dept
9- نظام چند بخشی اختصاری (فقط در گروههای آموزشی ، مراکز تحقیقاتی ، همایش ها )
- گروههای آموزشی که با کلمه dept شروع می شود.
- مراکز تحقیقاتی که با کلمه rsc شروع می شود.
- همایش که با کلمه cong شروع می شود.
- قسمت دوم شناسه مخفف ( Abbreviation )چند حرفی موردنظر که دارای مفهوم باشد.
- شناسه سایت های موضوعی، که در ساختار سازمانی درج نشده است نیازی به پیشوند واحدی ندارند و در خصوص شناسه سایت باید به صورت موردی توسط مدیریت تصمیم گیری شود. اگر مخففی در جوامع جهانی تبدیل کلمه شناخته شده ای اصطلاح (term) ، شده باشد می تواند به عنوان شناسه سایت پیشنهاد شود.
به طور مثال : سایت آموزش مداوم (continuous medical education (cme
پیشوند ها فقط در دسته های زیر اجباری می باشد
- گروهای آموزشی که با کلمه dept شروع می شود.
- مراکز تحقیقاتی که با کلمه rsc شروع می شود.
- همایش که با کلمه cong شروع می شود.
به طور مثال : گروه علوم تشریحی و بیولوژی سلولی( dept-anatomy )
anatomy شناسه پیشنهادی گروه
dept پیشوند اجباری
استانداردهای طراحی وب سایت چیست؟
1- یک هاست و یک دامین برای طراحی وب سایت:
برای دریافت یک دومین برای واحد دانشگاهی باید فرم های زیر را دریافت تکمیل و به مدیریت روابط عمومی دانشگاه ارسال نمایید
بدیهی تکمیل هر دو فرم الزامی می باشد
دریافت فرم چاپی – تکمیل فرم الکترونیک – راهنمای تکمیل فرم ها
چشم انداز و گانت چارت شما برای بروزرسانی و تکمیل سایت درخواستی
1-کارشناس مسئول وب سایت در هفته چند ساعت را می تواند به سایت اختصاص دهد؟
2-مسئولیت جمع آوری و آماده سازی محتوای سایت برعهده چه کسانی می باشد؟
3-برنامه مدونی برای مدیریت محتوای سایت در نظر گرفته شده است؟
4-آیا مسئول وب سایت از استانداردهای طراحی سایت (سئو) اطلاع کافی دارد؟
حضور در رتبه های نخستین (صفحه اول) نتایج جستجوی در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور دست یافتن به این جایگاه رعایت استانداردهای طراحی سایت (سئو) الزامی است.
*(ویژه مراکز اداری : بیمارستان / دانشکده / معاونت و مجموعه های اداری)
استانداری ساز ی تارنماهای دولتی و اجباری بودن کلیه موارد زیر :
نکته: موارد زیر در سایت غیر قابل تغییر است و در دسترسی واحد وب سایت دانشگاه می باشد
- درج منو دانشگاه در بالای تمامی صفحات زیر دامنه ها
- درج آرم دانشگاه در بالای تمامی صفحات زیر دامنه ها
- درج عنوان واحد مربوطه در بالای تمامی صفحات زیر دامنه ها
- وجود منوی ثابت واحد در تمامی صفحات سایت مربوطه
- درج " تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است " در انتهای تمامی صفحات زیر دامنه ها
1- محتوی:
حداقل استانداردهای محتوایی لازم برای ایجاد یک سایت در دامنه دانشگاه
امروزه با توجه به اهمیت وب سایت ها برای اطلاع رسانی و محتوای آنها به عنوان مهمترین قسمت یک وب سایت و با توجه به اینکه وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما دقت در تهیه و بارگزاری موارد ذیل برای راه اندازی اولیه هریک از وب سایت های دانشگاه الزامی می باشد.
با تهیه و بار گزاری این حداقل ها در وب سایت واحدهای دانشگاه ما را در راه اندازی و ایجاد وب سایت مورد درخواست خود یاری فرمایید.
نکته : در این قسمت باز هم به نقش محتوا اشاره داریم سعی کنید محتوای کپی نگذارید. گوگل پنگوئن شدیدا تمامی وب سایت های کپی را از رتبه بندی گوگل حذف می کند.
- معرفی یا درباره ما
- تاریخچه
- معرفی اعضا
- معاون / مدیر/ رئیس
- مسئول دفتر
- کارشناسان
- هیات علمی ( دانشکده ها ، گروه های آموزشی )
- معاون / مدیر/ رئیس سابق واحد
- درج کامل اطلاعات فردی شامل : نام ، نام خانوادگی ، شماره تماس ، نمابر ، پست الکترونیک دانشگاهی ، شرح وظایف ، ماموریت ها
در خصوص هیات علمی درجه مشخصات علمی و آموزشی CV و لینک آن به پژوهان در صورت داشتن رزمه به صورت فایل pdf هم درج شود
- تماس با ما
- نشانی پست یا آدرس : درج خراسان رضوی ، مشهد ، ......
- تلفن تماس : درج پیش شماره 051 در سایت به زبان های دیگر 51 98+
- تلفن نمابر : درج پیش شماره 051 در سایت به زبان های دیگر 51 98+
- پست الکترونیک دانشگاهی
- و همچنین استفاده از فرم های آنلاین، ساعات کار و ایام تعطیل
- اهداف ایجاد سایت
- ساختار سازمانی
- معرفی واحدهای اداری و درج کامل اطلاعات کارشناسان
- بخش اطلاع رسانی خدمات
کلیه فرم های سنتی و الکترونیکی (کلیه فرم های سنتی در قالب فایل های doc و pdf) سعی شود بیشتر فرم ها به صورت الکترونیک تبدیل شود
در صورت صدور مجوز، پروانه و ... ، اطلاعاتی نظیر اسامی و نشانی دارندگان این نوع مجوزها به صورت دقیق و کامل
- فرایندهای سازمان
بخشنامه ها، دستورالعمل ها، قوانین و مقررات در قالب صفحه و فایل pdf به همراه توضیحات کافی و روشن برای عموم کاربران
- نقشه مکان – مشابه بیمارستان امام رضا (ع)
http://emamreza.mums.ac.ir/images/emamreza/admin/map2.jpg
- مطالب علمی و پژوهشی مرتبط شامل
- مقالات
- پوسترها
- کتاب ها
- جزوات آموزشی
موارد ذکر شده متن ها تا حد امکان در صفحات درج شود و متن کامل به صورت pdf روی سایت آپلود شود.
- تازه ها / اخبار / اطلاعیه ها
استفاده از ماژول های خبری برای قسمت اطلاعیه ها / تازه ها / اخبار واحد و همچنین اخبار مرتبط با موضوع (حیطه کاری واحد) سایت داخلی و خارجی
- پیوند های مفید
آدرس وب سایت های مرتبط داخلی و خارجی
- همایش ها / کارگاه ها
معرفی همایشها و کارگاه های برگزار شده و همچنین کارگاه های آینده به همراه اسلاید ها ، پوسترها، بروشورها و مقالات ارائه شده در همایش یا کارگاه در قالب صفحه و فایل pdf و doc
اطلاع رسانی همایشهای داخلی و خارجی مرتبط (به همراه لینک های مناسب)
- پرسش های متداول – پرسش و پاسخ
- تصاویر
- تصاویر مناسب برای طراحی اسلاید شو (ابعاد 430*1600 پیکسل)
- تصاویر مناسب از مکانهای ساختمان اداری مانند آزمایشگاه، نمای ورودی، سالن کنفرانس و ... (حداکثر حجم عکس ها 30 کیلوبایت)
- تصاویر مناسب از تجهیزات و امکانات خاص موجود در مرکز (حداکثر حجم عکس ها 30 کیلوبایت)
2- فونت :
فونت از مهمترین گام های وب سایت شماست. اگر در طراحی وب سایت فونت مناسب بکار نبرید خوانندگان هیچ علاقه ای در ماندن وب سایت ندارند و به وب سایت رقیب می روند. از فونتی استفاده کنید که در تمامی سیستم ها و مرورگرها برای کاربران قابل خواندن باشد. (فونت در وب سایت ها ی دانشگاه یکسان و به طور پیش فرض تعریف شده است)
3- گرافیک:
مشاهده کرده اید وقتی به یک وب سایت مراجعه می کنیم همان لحظه مایل هستیم خارج شویم. عکس های فلش زن و نامتناسب با محتوا باعث خروج کاربران از وب سایت می شوند. پس در طراحی وب سایت دقت کنید و از بنر و تصاویری استفاده کنید که مربوط به کسب و کار باشد.
فقط یک نکته تصاویر را نه با حجم بالا آپلود کنید که مشکل لود شدن داشته باشد نه آنقدر بی کیفیت که حوصله کابران را می برد. همیشه گوگل را در نظر بگیرید که با یک صفحه نخست ساده چه تحولی در بازاریابی اینترنتی ایجاد کرد.
4- وب سایت متناسب با تمامی مرورگرها:
همیشه بعد از طراحی وب سایت، در تمامی مرورگرها تست کنید که سایت عالی به نمایش گذارده می شود. سایت های بسیاری در بعضی از مرورگرها همانند گوگل کروم نامنظم است. در این موارد کاربر تنها کاری که می کند خروج از وب سایت است.
5- سازگاری با تمامی سیستم ها:
بعد از اتمام پروژه طراحی وب سایت، آن را در تمامی سیستم ها چک کنید یعنی در نوت بوک، تلفن های هوشمند و تبلت ها. در حال حاضر تعداد افرادی که از تلفن های هوشمند و تبلت ها از اینترنت استفاده می کنند به شدت در حال افزایش است.
بعد از راه اندازی سایت :
- پایش دوره ای لینک های درج شده در سایت
- پایش دوره ای صفحات درج شده و حذف و ویرایش اطلاعت قدیم
نباید ها و موارد قابل توجه :
- عدم برقراری لینک به وبلاگ ها و سایت های غیرمعتبر
- رعایت حق کپی رایت و عدم درج فایل های کتب ها ، جزوات اموزشی بدون اجازه ناشر
- عدم درج آدرس مطب پزشکان
- عدم درج تبلیغات
- رعایت حریم خصوصی اشخاص (عدم درج اطلاعات خصوصی مسئولین، اعضا هیات علمی و سایر کارکنان واحد مانند اطلاعات تماس شخصی ، اطلاعات تاهل و فرزندان و ...)
- بررسی و تست فرم های الکترونیک ایجادشده قبل از انتشار در تمامی نماها و عدم نمایش اطلاعات ثبت شده کاربران
طراحی سایت مطابق تکنولوژی جستجوگر ها
بسیاری از وب سایت ها نمیتوانند ترافیک کافی برای وب سایت خود بدست آورند، یکی از این علل یک نکته ساده است : وب سایت برای موتور های جستجوگر بهینه نشده
دریافت فایل : استانداردها و الزامات فنی درگاه ها (سازمان فناوری اطلاعات ایران)
روش های بهینه سازی وب سایت در برخورد با موتور های جستجو
1-صفحات را طبق نظر جستجوگر ها طراحی کنید
برای یک موتور جستجو گرافیک سایت، فلش ها و کد های جاوا اسکریپت جذاب، اهمیتی ندارد . چیزی که یک موتور جستجو نیاز دارد روان بودن کد نوشته شده در صفحات است.
یعنی نوشتن کامنت در بین تگ ها یا رعایت کردن فاصله ها نیست بلکه استفاده از تگ هایی است که جستجوگر ها از آنها استفاده میکنند. تگ های مهم در یک صفحه وب عبارتند از : تگ title و description و Keywords و Alt این روزها بعضی از موتور های جستجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده میکنند.
چند نکته:
اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایتتان بهره گرفته اید، سعی کنید از کد های ساده استفاده کنید نه از تگ های تو در توی پیچیده .
استفاده از فریم ها باعث سر گیجه موتور های جستجو میشود که به ضرر شماست. در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی سایت ها متداول نیست.
اگر از کد های جاوا اسکریپت استفاده کرده اید برای فراخوانی فایل های جاوا اسکریپت خارجی از کد های کوتاه استفاده کنید.
استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جستجو را در یافتن موضوع تصاویر کمک میکند. حتما از این تگ برای عکس ها استفاده کنید.
متن اصلی را قبل از عکس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عکس ها را در میان متن قرار دهید.
2-کلمات کلیدی Keywords
استفاده از این تگ بسیار اهمیت دارد و نوع کلمات استفاده شده در ان هم مهم است. سایت wordtracker کلمات کلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد میدهد که میتوانید از آن بهره بگیرید . تعداد کلماتی که میتوان در این تگ استفاده کرد محدودیت خاصی ندارد، اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 کلمه برتر استفاده کنید.
3- محتوای سایت
بسیاری از موتور های جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن کلمات کلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده میکنند. پس استفاده درست از کلمات کلیدی و مطابقت آن کلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. کلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینک کنید تا جستجوگر ها به آن لغات اهمیت ویژه ای دهند.
4- عنوان سایت
تگ title یکی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگر هاست. عنوان صفحات نیز باید مانند کلمات کلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود. چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از کلمات کلیدی اهمیت میدهند. تعداد کلماتی که در عنوان صفحات استفاده میکنید نیز برای اینکه از حد استاندارد جستجوگر ها خارج نباشد باید حداکثر 9 کلمه باشد .
5- تگ توضیحات
موتور های جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش میدهند. بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب میکند. استاندارد تعداد کلمات این تگ 20 الی 25 کلمه میباشد.
6-گرافیک
استفاده از عکس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما میدهد اما حتی با تگ ALT نیز یک عکس به اندازه چند کلمه قدرت ندارد. چون موتور های جستجو فقط کلمات را میشناسند و عکس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی میکنند. بنابراین استفاده از عکس به جای لینک و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یک موتور جستجوگر می کاهد .
7-نقشه سایت
نقشه سایت کمک بسیاری به جستکوگر ها میکند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی کنند. ابزار های زیادی بر روی وب هست که نقشه سایت شما را در چند کلیک می سازد.
8- لینک های هدایتگر
لینک هایی که به دیگر صفحات سایت میدهید باید ساده باشد. استفاده از منوهای pop up و فلش و مانند آن از خوانایی لینک های شما می کاهد .اگر مجبور به استفاده از لینک های پیچیده در طراحی سایت هستید میتوانید از لینک های ساده در انتهای صفحات استفاده کنید تا موتور های جستجوگر نیز بتوانند لینک های شما را شناسایی کنند. رعایت اصول فوق باعث میشود تا سایت شما در نتیجه جستجوی جستجوگر های معروف رتبه بالاتری را بدست آورد .
ساختار و حجم صفحه آغازین
مهمترین نکته ای که اغلب از سوی برنامه نویسان اینترنت نادیده گرفته می شود مسئله سرعت می باشد که در دنیای اینترنت حرف اول و آخر را می زند. آیا با سایتی مواجه شده اید که برای بالا آمدن صفحاتش احتیاج به چند دقیقه زمان داشته باشد و آیادقت کرده اید که یک دقیقه انتظار در اینترنت برابر 1 ساعت انتظار در جهان واقعی است؟
بنابراین توجه به مسئله سرعت و همچنین در نظر گرفتن نکاتی که مرور صفحات و سایت را آسان سازد بسیار مهم است.
صفحه آغازین مانند ویترین یک فروشگاه بسیار اهمیت دارد . این صفحه به تنهایی از چنان تاثیرات شدیدی برخوردار است که موجب ماندن و یا رفتن مخاطبان از سایت می شود. باید صفحه اول سایت محتویات آن را به صورتی جذاب و جالب به مشاهده کنندگان معرفی کند. صفحه اول درموفقیت یک سایت برای جذب و جلب مشتری اهمیت بسیاری دارد. طبق آمارگیری های موسسات تحقیقاتی ، شما فقط حدود 15 ثانیه وقت دارید تا توجه مشتریان خود را جلب و آنها را تشویق ترغیب به دیدن محتویات سایت خود نمائید.
زمانی که کاربران روی یک صفحه وب کلیک می کنند مهمترین عاملی که باعث میگردد آنها در آن صفحه باقی بمانند و یا آن را ترک کنند سرعت می باشد.
انتخاب کلمات کلیدی
کلید واژه ها، در واقع مهم ترین تاثیر گذار در بالا بردن درجه یک وب سایت در نتایج جست وجو هستند. کلید واژه ها به کلماتی گفته می شود که احتمال دارد با اصطلاحات مورد استفاده کاربر به هنگام جست و جو، انطباق داشته باشند. این کلمات کلیدی ممکن است در هر جای صفحه ظاهر شوند، اما جایگاه آنها در صفحه بر امتیاز محاسبه شده توسط موتور کاوش اثر خواهد داشت.
کلمات کلیدی را بسته به موضوع سایت یا وبلاگ باید با دقت انتخاب و از آنها در مکان های مختلف سایت استفاده کرد.
نکته در انتخاب کلیدواژه ها:
1-کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر Google جستجو کنید. با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایتهای رقیب را بررسی کنید.
2- سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید.
بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه "کامپیوتر" کلمه مناسبی نمیباشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم کامپیوتر و... نیز می شود ولی کلمه "قطعه دست دوم کامپیوتر" کلمه مناسبی خواهد بود.
3- بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، میتوانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه دهید.
اصطلاحاتی که ممکن است کاربر به هنگام جستجو مورد استفاده قرار دهد شناسایی کنید. این واژه ها نباید بر اساس نام کالا یا نام سازمان باشند،بلکه باید کلماتی باشند که بازدید کننده ممکن است طی کاوش درباره فعالیت، محصول یا خدمات شما آن را وارد کند. از عبارات تک حرفی و کلماتی مثل وب،اینترنت،پست الکترونیکی یا خانه که در نود درصد پایگاه های وب ظاهر می شوند پرهیز کنید. حد تعادل را در استفاده از کلمات کلیدی رعایت کنید و از به کار بردن زیاد از حد آنها خودداری کنید،چرا که این کار یک امتیاز منفی محسوب می شود و ممکن است باعث حذف وب سایت شما از لیست نتایج شود.
اهمیت رنگ در طراحی سایت
هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید:
۱- اثر روان شناسی رنگ
۲- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
۳- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون
لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند:
- رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اول دیدن میگذارند.
- اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.
- رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند.
- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است.
- هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد.
اهمیت لینکهای خارجی در افزایش رتبه یک سایت
منظور از لینکهای خارجی، لینکهایی است که از سایتهای دیگر به سایت شما وجود دارد. هر چه تعداد این لینکها بیشتر باشد رتبه سایت شما بیشتر خواهد بود. علت این امر این است که موتورهای جستجو اینگونه استدلال میکنند که چون تعداد زیادی لینک به این سایت وجود دارد بنابراین از نظر کاربران اینترنت این سایت دارای اهمیت زیادی است بنابراین موتورهای جستجو نیز رتبه سایت را بالا میبرند.
موتور جستجوی گوگل رتبه سایتها را براساس آیتمی بنام page rank بیان میکند که عددی بین 1 تا 10 میباشد. هر چه این عدد بزرگتر باشد رتبه سایت مربوطه بیشتر خواهد بود و همچنین هر چه تعداد لینکهای خارجی یک سایت بیشتر باشد ranking آن سایت بیشتر میشود.